середа, 7 грудня 2016 р.

Аналіз художнього фільму

Я подивилася 3 художніх фільми:
- Месть (
Haevnen: Данія, Швеція, 2010).
-
 Географ глобус пропил (Росія, 2013).
- Королевство полной луны (
Moonrise Kingdom: США, 2012).
Серед трьох абсолютно різних фільмів, які я переглянула, найбільше мені сподобався російський фільм «Географ глобус пропил».


Чому обрали саме цей фільм? Чому не обрали два інших?

Я обрала цей фільм для аналізу, тому що два інші вразили мене не так сильно.

Ідея фільму «Королевство полной луны» мені сподобалась. Фільм  кумедний, можна сказати цікавий, але сама постановка… це маячня. Романтична назва фільму ніяк не повязана з тим, що відбувається в кадрі. 10-річна дівчинка в трусах і ліфчику позує перед хлопчиком, який менший за неї на рік як мінімум. Хлопчик додумався проколоти дівчинці вуха риболовними крючками. Поцілунки і обмацування первинних статевих ознак остаточно приголомшили. Мені якось навіть не по собі стало від їхнього «кохання».
Фільм «Месть» мені сподобався більше. Цікавий, оригінальний, непередбачуваний сюжет; порушена актуальна тема нашого часу.
Драматичний фільм «Месть» розповідає про двох хлопчиків і їх сім’ї. сумні події, що відбуваються в житті головного героя формують у нього думку, що життя несправедливе, він злий на увесь світ і це породжує помсту. Крім помсти у фільмі порушено тему розплати, насильства, жорстокості.
Фільм сподобався тим, що деякі емоції, які переживав Крістіан, здалися мені близькими. Негативне враження від фільму викликали халатність та байдужість вчителів і те, як батьки нехтують додатковою увагою до свого чада, вони не замислюються над тим, що їх стосунки між собою (батько і мати) показуються на поведінці дітей і це призводить до негативних наслідків. Батьки настільки пізно усвідомлюють свої помилки, що навряд чи їх можливо вже виправити. А психіка дитини порушується. Шкода дітей, яким батьки не приділяють достатньо уваги. Все ж таки фільм вражає хоробрістю та безстрашністю головних героїв, а ще відданістю своїй справі лікаря, який видно, що давав клятву Гіппократу.
Все ж, в першу чергу, це фільм про відносини дітей з навколишнім світом, а вже в другу – про стосунки батьків і дітей. У головних героїв якраз той вік, коли вже формується бачення світу, коли дитині вже можна пояснити «чому мама з татом розлучилися, або чому тато робить так, а не інакше».
Сюжет змушує мене згадати цитату «виховуючи дітей, починай із себе», а інакше з чого дитина може взяти, що, наприклад, бути данцем – це добре, а шведом – погано. Дитина говорить і думає саме те, що чує від батьків, робить так само те, що роблять вони…
Акторська гра викликає бурю емоцій, стосовно того, що кожен ніби проживав життя свого героя, здавалось, що це не кіно зовсім, а реальне життя, життя, просочене почуттями, емоціями і відчуттями реальних людей.

Що сподобалось та що не сподобалось у обраному фільмі?
У обраному фільмі «Географ глобус пропил» мені найбільше сподобалось те, як учитель справлявся із юними бешкетниками, як провчив одного із них. Так, він вдавався до алкоголю, використовував у спілкуванні з учнями нецензурну лексику, і це неправильно, це мені найбільше не сподобалось. Але так як більшість учнів були розбещені телефонами, інтернетом і наркотиками, в них часто змінювалися вчителі, видно, що батьківської уваги у деяких дуже бракувало, то як іще з ними ладити? У Віктора Сергійовича був свій підхід і я вважаю його правильним, бо розбещена сучасна молодь поводить себе цілком розкуто і злочинно по відношенню до старших. Їх уже нічого не лякає.
А ще дуже сподобалась природа. Дійсно, красива. І музика до речі, гармонійно відображена у фільмі.
Що важливого було особисто для Вас?
Особисто для мене важливим було те, чи довго вчитель протримається на своїй посаді, чи будуть учні його любити і поважати. Адже, який педагог, такі й учні, і не буває так, щоб у хорошого викладача учні були всі погані. І якщо вчитель дозволяє собі вести себе так, як веде себе Служкін, закономірно, що до нього будуть ставитися по-панібратськи.
Але я вважаю, що вони все-таки полюбили Віктора Сергійовича, хоча і не дуже це показували.

Які герої близькі та чому?

Близьким героєм для мене була дівчинка Маша, яка закохалася у вчителя. Це мені нагадало те, як я відпочивала в літньому таборі і теж закохалася у вожатого, який був на кілька років старший за мене.

Яких помилок припускались герої? Які правильні рішення вони приймали?


За сюжетом ми бачимо, що Віктор Сергійович добра, хороша і інтелігентна людина. Він любить свою дружину, піклується про доньку, деякі його вчинки заслуговують на повагу. Він знаходить у собі сили з гумором ставитися до тієї ситуації, в якій він зараз опинився. Всі засуджують його за безвідповідальність і пияцтво під час походу, навіть позбавляють права голосу і бути головним у команді. Учні проявляють до нього неповагу і називають його просто «географом». Пияцтво його звичайно ж не прикрашає, мало того згубно впливає на нього самого, сім'ю і оточуючих. Але його життєвий досвід і здатність приймати правильні рішення дуже допомагають юним учням, які не розуміються в житті. Вони починають все-таки прислухатися до свого вчителя і звертаються до нього за порадою і допомогою. Для дітей ця ситуація пішла на користь, вони вперше відчули себе самостійними і відповідальність багато в чому їм довелося брати на себе.
Віктор Сергійович далеко не простий слабохарактерний алкоголік, він мудрий і розуміючий чоловік у якого виражені почуття обов'язку, він намагається протистояти своїм недолікам.
Учні жорстоко ставились по відношенню до вчителя, можна сказати навіть «сідали на голову», тому, я вважаю, що Віктор Сергійович приймав правильне рішення, коли виганяв когось із класу або закривав у шафі.
Найголовніший вчинок Служкіна – перетворення «тупої людської маси» із двієчників і хуліганів із 10-А в людей. Вони починають розуміти цінність життя, проходячи по непередбачуваній річці, і любити цей занедбаний край. Картинка у фільмі весь час тьмяна, сіра, навіть сонце стало якимось білим і холодним, але поступово звикаєш і починаєш відчувати красу цих відсторонених пейзажів.

Уявіть, що Ви - вчитель головних героїв-дітей у цьому фільмі. Як би Ви діяли та що робили б з цими дітьми відповідно до їхньої поведінки у фільмі? Чому?
Можливо, це прозвучить банально, але дії вчителя у стосунках з учнями мене цілком влаштовують. Я не бачу іншого підходу до таких учнів. За відмінне написання контрольної роботи він придумав заохочення – похід. Це змотивувало деяких учнів. Тобто, він вміє знаходити з ними спільну мову, зацікавити їх і поставити себе так, щоб його поважали. Якби я була вчителем головних героїв-дітей у цьому фільмі, я б діяла саме так як Віктор Сергійович, звичайно без алкоголізму і нецензурної лексики.
Фільм «Географ глобус пропил» я подивилася з великим задоволенням, з посмішкою на обличчі, десь навіть посміялася від душі, а в момент, коли діти самостійно сплавлялися по гірській річці, злякалася, переживала за них і плакала.

Немає коментарів:

Дописати коментар